Lairunkauren avaus 24.5.-19

Perinteinen 4 yhdistyksen laidunkauden avaus oli nyt Jalasjärvellä paikkana museoalue ja Pelimannitupa. Tupa oli sopivasti täynnä. Tilaisuuden avasi paikallisen yhdistyksen pj Väinö Mattila ja juontajana toimi Matti Käkelä. Ruokailun jälkeen kuultiin avaussoitto tuohitorvilla soittajina Matti Käkelä Jalasjärveltä ja Esko Kohtanen Kurikasta.  Jalasjärvi-seuran pj Hilkka Haapamäki esitteli Suomen suurimpien paikallismuseoiden joukkoon kuuluvaa aluetta ja sen toimintaa. Kauhajoen Taija Hakola toi uutena piirin puheenjohtajana tervehdyksensä. Kurikkalaiset luovuttivat viestikapulana toimivan oltermannin sauvan jalasjärveläisille. Ensi vuoden tilaisuus on Teuvalla, jonne kaikki jo saivat kutsun. Ennen lähtökahvia oli mahdollisuus tutustua opastetusti kotiseutumuseoon ja  vieressä olevaan veteraanimuseoon.

ruokajono
avaustörähdys tuohitorvilla Esko Kohtanen ja Matti Käkelä
juontaja Matti Käkelä
hanurimusiikia esitti Sanna Kujala