Vuosi 2018

10.1.2018 Kuukausitapaaminen
10.1.2018 Silmälääkäri Kirsti Ventelän esitys senioreiden silmäongelmista. kuva/vm
11.4.2018 Pentti J. Mäenpää Vaasasta esitteli meille laajasti tietokonemaailmaa mm. sähköpostinkäyttöä, pilvipalveluita ja lopuksi myös vähän kuvien käsittelyäkin. "Seniorit nettiajassa". kuva /vm
6.5.2018 Seniorijoukkue M.Käkelä, V.Mattila ja S. Mustonen voitti reserviläisten järjestämän tietokilpailun tuloksella 64/75
7.5.2018 Perinteinen museoalueen kevätharavointi jo 13.(?) kerran. Jalasjärven museoaluella on yhteensä 28 rakennusta ja museon kaikki esineet on luetteloitu. Toista yhtä suurta ja yhtä hyvin järjestettyä kunnallista museota ei maassamme ole. Tällä kertaa oli 28 senioria kökkimässä.
7.5.2018 Museomäen haravoijat hyvin ansaitulla aterialla Pelimannituvalla
9.5.2018 Kuukausitapaamisen yhteydessä jaettiin merkkejä. Vas:lta hopeisen merkin saaneet Raija ja Seppo Mustonen, sitten pronssisen saaneet Leena Isoniemi, Helka Koivisto, Eeva-Liisa Käkelä, Aira ja Olavi Rantanen sekä Väinö Mattila
9.5.2018 Kuukausitapaamisen vieraana oli ylikonstaapeli evp kunnallisneuvos Raimo Ristilä Seinäjoelta, joka puhui senioreiden turvallisuusasioista
12.9.2018 Syksyn ensimmäinen kuukausitapaaminen vieraana kaupunginjohtaja Anna-Kaisa Pusa
12.9.2018 vieraamme kaupunginjohtaja Anna-Kaisa Pusa
10.10.2018 JPKunnallissanomien päätoimittaja Terhi Rintala kertoi kokoontumispaikkamme Wilholan melkein 110-vuotiaasta historiasta ja samalla tämän ajan muutoksista Jalasjärvellä. Vuoteen 1975 saakka talo oli samalla kunnan virastotalo. Talo on purkamisuhkien ja suojelupäätöksen jälkeen peruskorjattu 80-luvun lopulla. Samalla näimme kuvia runsaan 100 vuoden takaa esittäjän ja isänsä Matti Käkelän tekemästä historiikista, joka oli tehty talon täyttäessä 100 vuotta.
7.11.-18 Keskustelukerhossa oli aiheena arkkipiispa senaattori Lauri Ingman. Esitettiin video Ingmanin 150-vuotissyntymäjuhlasta Teuvalla. Ingman on seniorimme Matti Toivakan äidin isä.
Ingmanin tyttärenpoika Matti Toivakka
7.11.-18 Keskustelukerhon osanottajia.
14.11.-18 Kuukausitapaamisessa vieraana ent. kunnanjohtajamme kaupunkineuvos Antti Rantakokko. Kuulimme tiivistetyn elämäkerran Muoniosta Saloon ja työn haasteista.