Retki "rantaruotsalaisiin" huhtikuussa 2016

Täysi lasti senioreita matkasi sateisena toukokuun aamuna kohti rannikkoa. Seppo oli täyttänyt auton niin hyvin, että aina joku istui lattialla kuljettajan ja matkanjohtajan välissä. Tämä ei kuitenkaan tahtia haitannut, tosin Aino-Maija ensimmäisenä sai peffansa märäksi, mutta puheenjohtajan pyllyn alle keksittiin laittaa jätesäkki!
Ensimmäisenä tutustuttiin Isojoen kirkkoon ja kellotapuliin, kävimme myös 50-luvulla surmatun Kyllikki Saaren haudalla.
Seuraava pysähdys oli Kristiinankaupungissa. Siellä saimme 1½:n tunnin kierrokselle oppaaksi tosi hyvän historiantuntijan, jonka vaimo oli vaikuttanut takavuosina Harrin koulun opettajana. Erityisesti ihailimme vanhaa Ulrika Eleonooran kirkkoa, joka nykyisin on hyvin suosittu vihkikirkko kesäisin. Myöskin kuuluisa Kissanpiiskaajankuja todettiin maineensa veroiseksi (siis tosi kapeaksi).
Matka jatkui sitten kohti Närpiötä, missä nautimme maittavan lounaan syötävien kukkien, yrttien ja etelän hedelmien parissa. Monella oli kotimatkalla eväänä maukasta tomaattilimppua ja tomaattihilloa.

Kiitos taas Sepolle mukavasta matkasta!

Linjurissa oli tosi tiivis tunnelma
Aino-Maija lisäpaikalla
Puheenjohtajan vuoro...
Isojoen kirkko