Umpimähkä 4 6.10.-17

Umpimähkäreissu suuntautui ensin Mantilan kautta kohti Ikkeläjärveä. Tutustuimme Murtoharjun rallicross-rataan lähellä Kauhajoen rajaa. Se on tehty kökkätyöllä ja muutamat kisatkin on jo pidetty. Kuskimme Pauli otti ensin tutustumiskierroksen ja vielä toisenkin eli kiersimme radan. Matka suuntautui sitten Ikkelänjärven ja Sahankylän kautta Kauhajoen keskustaan. Tutustuime Kauhajoen kirkkoon, joka on rakennettu palaneen tilalle 1958. Tämä on jo kuudes samalla paikalle rakennettu. Kahvitauon jälkeen lähdimme kohti Hyypänjoen perinnemaisemia aamusumun hälvettyä ja näimmekin maisemaa vähän joen molemmilta puolilta. Palasimme keskustan läpi kohti Jurvaa. Poikkesimme Botniaringin kohdalla. Kyseessä on Suomen pisin moottorirata. Edelleen kävimme ent. Nikkarikeskuksen nyk. Sella pihalla. Toiminta on hyvin minimaalista, mutta Kurikan kaupunginvaltuusto kokoontuu täällä. Edelleen Jurvan keskustaan ja kirkon pihan kautta edelleen Kalajaisjärven kautta Nopankylään, josta sitten oikealle pikkuteitä Panttilaan. Koko ajan saimme tietoa paikoista matkanjohtajaltamme Matti Käkelältä.. Kurikassa teimme kierroksen keskustan eteläpuolelle ja päädyimme Vanhalle Asemalle syömään. Loppumatka meni Santavuoren tuulivoimaloiden ohi Varpahaiskylään ja kotiin n. 6 tunnin reissaamisen jälkeen.

Murtoharjun rallicross-radan tuomaritorni
Kauhajoen vnna 1958 valmistunut kirkko
kirkon alttaripääty mosaiikkialttaritauluineen
kirkon sivuseinän lasimaalaukset