Umpimähkä tällä kertaa suuntaan Virrat ja heti Ruovedelle, jossa nautimme sämpyläkahvit Kukkapaikassa. Tämän jälkeen kierros Ruoveden keskustassa ja sitten suunta kohti Vilppulaa. Väärinmajalla pysähdyttiin vapaussodan taistelupaikalla (Mannisen taistelu), jossa pohjalaiset taistelivat etelästä tulevia punaisia vastaan. Matkaa jatkettiin ja Vilppulassa oli kohteena toinen saman sodan taistelupaikka kosken pohjoispuolella. Jatkossa suuntana Joenniemen kartano Mäntässä, jossa oppaan vetämä kierros sekä uudessa Göstassa että kartanon puolella. Jatkossa takaisin Vilppulaan ja kohti Pohjaslahtea, mutta ennen sitä käytiin ihailemassa Salusssärkkää, joka on Punkaharjun tapainen tie harjulla järvi molemmilla puolin. Sitten päädyimme Virroille Marttiseen, jossa aterioimme Mikontalossa. Se on 1980-luvun lopulla rakennettu hirsistä, jotka ovat peräisin Luopajärveltä Koiviston entisestä päärakennuksesta. Vatsan täynnä menimme kohti Ähtäriä. Muutama km enen Killinkoskea näimme sotaveteraaneille tehdyn kallionleikkaukseen kiinnitetyn muistomerkin. Sitten kiersimme Killinkosken keskustan kautta ja näimme Inka-yhtiön teollisuuslaitoksen, jossa ennen tehtiin erilaisia nauhoja, mutta nykyisin lähinnä kuormaliinoja. Lopuksi menimme Ähtärin keskustan kautta ja suorinta tietä kotiin

Kukkapaikka Ruovedellä, sämpyläkahvit
Mannisen taistelun muistomerkki Väärinmajalla
Mannisen taistelun muistomerkkiä, taulu sotalaisen kotipaikoista mukana Jalasjärvi
"Göstan" pihalla Mäntän Joenniemessä
"Mikontalo", ruokapaikka Virtain Marttisessa