Edunvalvonta

Jalasjärvellä

Yhdistyksemme edustajana Jalasjärven eläkeläisjärjestöjen Palveluportin työvaliokunnassa toimii Väinö Mattila varajäsenenään Pirkko Laulaja.

Kurikan kaupungin vanhusneuvostossa edustajamme on Marja-Liisa Haapamäki   ja varalla Väinö Mattila

Pohjanmaan piiri

Yhdessä muiden Pohjanmaalla toimivien eläkeläisjärjestöjen kanssa piiri vaikuttaa alueen ja kuntien eläkeläispolitiikkaan sekä seuraa ikäihmisille suunnattujen palvelujen saatavuutta ja riittävyyttä. Piirin sihteerinä toimii nyt oma sihteerimme Pirkko Laulaja. "Työrukkasena" alueella toimii Pohjanmaan eläkeläisten yhteistoiminnan neuvottelukunta, jonka puheenjohtajana toimii vuorovuosin eri järjestöjen edustaja.

Valtakunnallisesti

Liittovaltuustoon on liittokokouksessa 2017 valittu Matti Käkelä.

Kattojärjestömme Kansallinen senioriliitto ry valvoo jäsentensä taloudellisia ja sosiaalisia etuja valtakunnallisella tasolla. Se pyrkii tukemaan eläkeläisten ja ikäihmisten yhteiskunnallista osallistumista tasavertaisina toimijoina muiden väestöryhmien kanssa.

Senioriliitto on neljänneksi suurin kuudesta eläkeläisjärjestöstä, jotka ovat perustaneet yhteistoimintaelimekseen edunvalvonnassa Eläkeläisliittojen etujärjestö EETU ry:n.